جنگ بیولوژیکی را میتوان «استفاده عامدانه از میکروارگانیسمها و سموم که عموماً منشأ آنها میکروبی، گیاهی یا حیوانی است، برای بیماری و مرگ در انسانxadها، احشام و محصولات زراعی» تعریف کرد. سلاحهای بیولوژیکی نیز میکروارگانیسمهایی هستند که وارد بدن میزبان میشوند و آن را آلوده و در آنجا رشد میکنند و باعث بیماری کشنده یا ناتوان ساختن آن میشوند .
+استفاده از عوامل بیولوژیکی، اعم از باکتریها، ویروسها، قارچها و فراوردههای آنها به منظور اهداف خصمانه برای کشتن یا ناتوان کردن انسانها، جانوران یا گیاهان است.

یادداشتهای یک ایرانی...
ما را در سایت یادداشتهای یک ایرانی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 95 تاريخ: پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت: 2:40